Üdvözöljük honlapunknak az Sentinel HASP és Sentinel HL hardverkulcsokkal kapcsolatos technikai segítséget kínáló részén!
Ha a kulcs elérésével, felismerésével kapcsolatos problémáról van szó, akkor először használja az Administration Control Centert (ACC) azon a gépen, ahol a gond felmerült. Az ACC előhívásának feltétele, hogy az adott gépen telepítve legyen a Sentinel run-time environment (RTE), amit innen tölthet le.
Az ACC előhívásához indítson egy böngészőt, majd a címsorba gépelje ezt: localhost:1947, enter.
A baloldali menü oszlopban kattintson a Sentinel Keys sorra. A megjelenő ablakban látnia kell a csatlakoztatott HL kulcsokat. Ha nem jelenik meg a csatlakoztatott kulcs, kérjük vegye fel a kapcsolatot a szoftver gyártójával. Ugyancsak tegye ezt, ha az ACC mutatja a kulcsot, de az alkalmazás arra hivatkozik, hogy nincs kulcs csatlakoztatva. Érdemes képernyőképet mellékelni a hibajelentéshez.
Elhatárolás
Ha ön nem a hardverkulccsal védett alkalmazás fejlesztője, hanem végfelhasználója:
Kérem vegye figyelembe, hogy bár mindent megteszünk hogy segíthessünk, lehetőségeink a segítségadásban korlátozottak. A legtöbb esetben a védett alkalmazásról, annak biztonsággal kapcsolatos részéről sokkal többet kellene tudnunk. Ez az információ nem a Polyware Kft-re tartozik, hanem a szoftver alkalmazás előállítójára. Éppen ezért ajánljuk, hogy hiba, probléma esetén vegye fel a kapcsolatot a szoftver fejlesztőjével . Cégünk, mint a Sentinel hardverkulcsok terjesztője, de maga a gyártó is általában csak a következőkben tud segíteni a fentieken túl:
-
RTE installációval kapcsolatos problémák
-
Kisebb konfigurációs kérdések
Általános szabályként mindig ajánlatos a legújabb driver használata a végfelhasználónál. Ehhez kérje a szoftver fejlesztőjének segítségét.
Üdvözöljük honlapunknak a SuperPro és SHK/SDHK hardverkulcsokkal kapcsolatos technikai segítséget kínáló részén! Probléma esetén kérem kövesse az alábbi lépéseket:
0. LÉPÉS
SuperPro gond esetén kérem töltse le és tanulmányozza a System Administrator Help anyagot. Ha nem talál megoldást benne, lépjen tovább.
1. LÉPÉS
A legtöbb technikai probléma gyorsan megoldható legújabb eszközmeghajtónk letöltésével és telepítésével. Ezt a https://sentinel.gemalto.com/support-downloads/sentinel-drivers/ -ról tudja megtenni. A Sentinel Protection Installer az operációs rendszerbe épülő eszközmeghajtót tartalmaz, ez kommunikál a hardverkulccsal. Tartalmaz továbbá egy Sentinel Servert is. Ezek együtt, de külön is telepíthetők.
Megjegyezzük, hogy a Sentinel Serverre akkor lesz szüksége, ha hálózatos kulcsot használ, vagy egyedi SuperPro kulcsot akar a hálózaton keresztül elérni. A SuperPro egyedi kulcs egyfelhasználós hálózatos kulcsként is felfogható és használható.
A Sentinel Advanced Medic (SAM) segédprogram a csatlakoztatott hardverkulcs(ok) és a telepített driver érzékelésére, felismerésére szolgál. Ha a SAM látja a kulcsot, de a védett program nem, akkor a védelem implementációjával lehet hiba, valószínűleg túl régi SDK-t használt a védelem kialakításához. Ha a SAM nem látja a kulcsot, akkor a hardverkulccsal, vagy a számítógép portjával, esetleg annak konfigurálásával, vagy a hardverkulcs és a számítógép között levő eszközzel (ha van ilyen) lehet probléma.
2. LÉPÉS (CSAK NYOMTATÓPORTOS KIVITELNÉL!)
PORT MEGFELELÉS ELLENŐRZÉSE
A Sentinel kulcsok gyártója teszteli a kulcsokat más nyomtatóportra csatlakoztatható eszközökkel való kompatibilitásra, de garanciát nem adhat bármely ilyen eszközzel való tökéletes együttműködésre. A kaszkád működés (azaz, ugyanazon a porton több hardvereszköz használata) esetén ajánljuk, hogy a Sentinel eszköz legyen a porttól legtávolabb.
Nyomtatók és szkennerek
A Sentinel kulcsok szigorúan megfelelnek a hardvergyártók által elfogadott IEEE 1284 szabványnak, amely a párhuzamos port kommunikációját határozza meg. A Sentinel hardverkulcsok kompatibilisek az IEEE 1284 szabványnak eleget tevő nyomtatókkal. A kisszámú, e szabványnak meg nem felelő nyomtató esetén a kompatibilitási probléma legtöbbször megoldható a legújabb nyomtató meghajtó telepítésével és/vagy a legfrissebb Sentinel Protection Installer telepítésével, ami innen tölthető le. Ha a probléma ezzel nem oldódik meg, akkor ajánlatos a kulcsot másik nyomtatóportra csatlakoztatni, vagy vegye fel a kapcsolatot a szoftver gyártójával, és igényeljen tőle USB csatlakozós Sentinel kulcsot.
Tárolóeszközök
A Sentinel kulcsokat kimerítő tesztelésnek vetik alá a legtöbb létező, párhuzamos portra csatlakozó tárolóeszközzel való kompatibilitás szempontjából. A tesztek a legtöbb esetben azt mutatják, hogy a Sentinel kulcsok kaszkád módban más eszközzel együtt tudnak dolgozni. Vannak azonban olyan tárolóeszközök, melyek a port feletti ellenőrzést teljesen át akarják venni. A hardverkulcsot nem ideális ilyen eszközökkel együtt használni ugyanazon a porton, ezért ajánlatos az ilyen eszközt saját, külön nyomtatóportra csatlakoztatni.
Hardverkulcsok
A Sentinel kulcsokat lehet más Sentinel kulcsokkal kaszkádolva használni, tekintet nélkül arra, hogy milyen szoftverrel kapta őket. Ajánlott az egymásba dugott kulcsok számát 5-ben limitálni. Más hardverkulcsokkal általában lehet egy porton használni a Sentinel kulcsokat.
3. HIBAKERESÉS
Ha a problémát eddig nem sikerült megoldani, töltse le a Sentinel Problémamegoldó Segédet . Ebben segítséget talál a leggyakoribb problémák behatárolásához és megoldásához. Ha a hiba továbbra is fennáll, a Kapcsolat fülön keresztül írjon nekünk.
4. HIBAJELENTÉS KÜLDÉSE E-MAIL-BEN
Ha a problémát ezek után sem sikerült megoldani, a Kapcsolat fülön keresztül írjon nekünk. A hiányos információ késleltetheti a megoldás folyamatát, ezért adjon meg minél több lényeges adatot.
Elhatárolás
Ha ön nem a hardverkulccsal védett alkalmazás fejlesztője, hanem végfelhasználója:
Kérem vegye figyelembe, hogy bár mindent megteszünk hogy segíthessünk, lehetőségeink a segítségadásban korlátozottak. A legtöbb esetben a védett alkalmazásról, annak biztonsággal kapcsolatos részéről sokkal többet kellene tudnunk. Ez az információ nem a Polyware Kft-re tartozik, hanem a szoftver alkalmazás előállítójára. Éppen ezért ajánljuk, hogy hiba, probléma esetén vegye fel a kapcsolatot a szoftver fejlesztőjével . Cégünk, mint a Sentinel hardverkulcsok terjesztője, de maga a gyártó általában csak a következőkben tud segíteni a fentieken túl:
-
Driver installációval kapcsolatos problémák
-
Kisebb konfigurációs kérdések
Általános szabályként mindig ajánlatos a legújabb driver használata a végfelhasználónál. Ehhez kérje a szoftver fejlesztőjének segítségét.
Elhatárolás